اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان

انعقاد قرارداد همکاری مابین اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و آوای بوم

اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان یکی از استان های موفق در عرصه ی حفاظت پرندگان محسوب میگردد که در دهه‌های گذشته همواره پیشگام انجام طرح های پایش زیستگاه‌های پرندگان و سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی بوده است. محیط زیست این استان در دهه‌های گذشته همواره پیشتاز در همکاری با سازمان‌های مردم نهاد به قصد حفاظت از حیات وحش کشور ایران نیز بوده است. در همین راستا در تیرماه سال ۱۴۰۰ قرارداد همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و انجمن آوای بوم امضا شد که بر اساس آن سرشماری پرندگان این استان در سال ۱۴۰۰ به انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم سرزمین واگذار گردید.

طبق توافق صورت گرفته، زیستگاه های تالابی و دریایی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ هم در تابستان و هم در زمستان (به فراخور شرایط زیستگاه) مورد بررسی قرار گرفته و پرندگان آن سرشماری میگردند. از جمله زیستگاه های تالابی و دریایی این استان میتوان به جزایر فارور، بنی فارور، شیدور و هندورابی و همچنین به تالاب بین المللی خور خوران و منطقه ی حفاظت شده ی تیاب و میناب اشاره کرد.

در اولین قدم از فاز اجرایی این توافق، در تیرماه سال ۱۴۰۰ کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان به همراه کارشناسان آوای بوم در سفری مشترک به پایش جزیره‌ی شیدور و سرشماری تابستانه‌ی پرندگان زادآور جزیره و همچنین به حلقه گذاری جوجه‌های تازه متولد شده‌ي پرستو های دریایی گونه سفید و پشت تیره پرداختند. تا پایان سال ۱۴۰۰ مراحل مختلف انجام این پروژه در وبسایت آوای بوم منتشر خواهد شد و در این لینک قابل دسترس خواهد بود. چنانچه علاقه مند هستید که در این پروژه آوای بوم را همراهی کنید و یا پیشنهادی برای ما دارید میتوانید درخواست خود را به ایمیل رسمی آوای بوم به آدرس info@AvayeBoom.com ارسال نمایید.

حلقه گذاری پرندگان شیدور

سرشماری پرندگان هرمزگان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *