مسابقه ی عکاسی پرندگان بوم نگار آوای بوم

برندگان مسابقه‌ی بوم نگار اعلام شدند

برگزاری اولین مسابقه عکاسی پرندگان توسط انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم

باتوجه به افزایش تعداد پرنده نگران و عکاسان حیات وحش در ایران در چندسال اخیر شاهد تصاویر نادر و زیبایی از پرندگان در مناطق شهری و اکوسیستم های طبیعی هستیم که مسابقات عکاسی و رویدادهایی در زمینه عکاسی پرندگان میتواند باعث انگیزه مضاعف برای فعالیت بیشتر عکاسان طبیعت باشه و همینطور می تواند تنوع زیستی ایران را بهتر به دیده مخاطب ها گذاشت که همین باعث حفاظت بهتر از پرندگان در جهت شناخت مردم از غنای گونه ای ایران می شود. در همین راستا انجمن حفاظت از پرندگان آوای بوم تصمیم گرفت مسابقه‌­­­ی عکاسی بوم نگار را با محوریت تنوع زیستی پرندگان ایران برگزار کند. این مسابقه از تاریخ 6 آبان ماه الی 22 آبان ماه با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به صورت کشوری فراخوان داده شد که با استقبال زیادی از عکاسان حیات وحش و پرنده نگران رو به رو شد به طوریکه از بیش از 10 استان ایران در این مسابقه شرکت کردند و همچنین بیش از 100 اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال شد. کمیته داوری این مسابقه از افراد متخخص و کارشناس در حوضه پرنده شناسی، حیات وحش و عکاسی حیات وحش تشکیل شده است که تجربه چندین سال عکاسی حیات وحش در رزومه خود دارند. ضمن تشکر و قدردانی از داوران عزیز که مسئولیت داوری مسابقه بوم نگار را بر عهده داشتند می توانید در ادامه با هیات داوران مسابقه بوم نگار بیشتر آشنا شوید.

داوران مسابقه‌ی بوم نگار آوای بوم

داور اول: آرش یکدانه، پرنده نگر و عکاس

آرش یکدانه

داور دوم: مهدی جلال پور، عکاس حیات وحش، کارشناس محیط زیست

مهدی جلالپور

داور سوم: امیر علیمرادیان، عکاس حیات وحش

برندگان مسابقه

این مسابقه بعد از سه مرحله داوری 6 آثار را به عنوان برگزیدان مسابقه معرفی شدند که برگزیدگان در 4 بخش معرفی شدند. که این بخش ها شامل موارد زیر است:

  1. سه برنده در بخش هنر و تکنیک عکسبرداری
  2. یک برنده در بخش بهترین روایت عکسبرداری
  3. یک برنده در بخش ارزشمندترین ثبت گونه
  4. یک برنده در بخش بهترین ثبت رفتار گونه

داوری آثار به مدت 1 هفته به طول انجامید و در روز 17 آذرماه نتایج و برندگان مسابقه مشخص شد که آثار برگزیده به شرح زیر می باشد:

برندگان اصلی مسابقه

نفر اول: سعید حیدری از شهرکرد (بالابان)

بالابان مسابقه ی عکاسی پرندگان

نفر دوم : ناصر ملک زاده از آذربایجان شرقی (کشیم سیاه)

کشیم گردن سیاه

نفر سوم: حمید بصیر از تهران (عقاب خالدار بزرگ)

عقاب خالدار بزرگ

برنده بخش ارزشمندترین ثبت گونه

سعید حیدری از شهرکرد (بالابان)

بالابان مسابقه ی عکاسی پرندگان

برنده بخش بهترین ثبت رفتار گونه

ناصر ملک زاده از آذربایجان شرقی (چوب پا)

چوب پا

برنده بخش بهترین روایت عکاسی

پرستو هدایت زاده از تهران (سهره سبز)

سهره سبز

انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم درنظر دارد با برگزاری سری مسابقات بوم نگار در سطح ملی تعداد شرکت کننده ها را بیشتر از قبل کرده و باعث جلب مشارکت بیشتر در اجرای مسابقه شود و به این طریق و با حمایت گسترده ای از عکاسان حیات وحش و پرنده نگرها و در نهایت بتوان با برگزاری نمایشگاه های عکس پرندگان ایران در حاشیه این مسابقات تنوع زیستی پرندگان ایران به دیده مخاطبان گذاشت و با فروش تابلوهای عکس قدمی برای حفاظت از پرندگان این سرزمین انجام دهد. لذا از افرادی که تمایل دارند به عنوان حامی مالی از سری مسابقات بوم نگار حمایت کنند می توانند با دبیرخانه مسابقه در ارتباط باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *