عکاسی از پرندگان : مرغ مگس خوار و زنبورها

عکاسی از پرندگان

توشیاسو موریتا عکاس ژاپنی که حرفه اش عکاسی از پرندگان است این عکس زیبا را در باغی در حومه کالیفرنیا گرفته و در مورد پشت پرده این عکس مطالبی ارائه نموده که در زیر میخوانید:

 

مرغ مگس خوار و زنبورها اثر توشیاسو موریتا

Anna’s Hummingbird and bees. Photo: Toshiyasu Morita

آغاز کار من

من در مسیری عجیب وارد عکاسی پرندگان شدم. شروع عکاسیم با تصویربرداری از هنرهای نمایشی اتفاق افتاد.

سپس به عکاسی از مناظر و طبیعت روی آوردم و پس از آن عکاسی از حیات وحش را شروع کردم. بنابراین ورود من به دنیای عکاسی پرندگان ابتدا از عکاسی از محیط پیرامون آنان آغاز شد.

پشت پرده این عکس

این عکس در جنگل های اطراف سانفرانسیسکو در جایی به نام فیولی گرفته شده. جایی که دو چشمه آب وجود دارد که در روزهای گرم، مرغ مگس خوار و زنبورها را بطور همزمان جذب خود میکند.

من برای عکاسی از پرندگان از دو مجموعه دوربین استفاده میکنم.

برای پرندگان بزرگتر که دورتر هستند از دوربین سونی مدل A7r II با آداپتور LA-EA4 و لنز Minolta 75-300mm استفاده میکنم که رنگ و کنتراست خوبی دارد.

اما برای عکاسی از پرندگان کوچک و نزدیک و زنبورها معمولاً از دوربین سونی مدل RX10 استفاده میکنم.

برای این عکس، از لنز 24-200 میلیمتر استفاده کردم. به نظر میرسد برای اکثر عکاسان انتخاب عجیب و غریبی باشد، اما من این دوربین را به چند دلیل ترجیح می‌دهم:

دوربین و تجهیزات مناسب

این دوربین دارای شاتر بسیار آرام و بی صداست. برای گرفتن این عکس در فاصله‌ی کمتر از 2 متری محل حضور دارم. این پرندگان به راحتی از صداهای بلند میترسند بنابراین مهم است که صدای شاتر کم باشد.

شاتر این دوربین برای ثبت حرکات سریع مناسب است. همچنین سنسور این دوربین از عمق میدان مناسب برخوردار است که به من امکان میدهد تا مرغ مگس خوار و زنبورها را براحتی در مرکز وضوح تصویر قرار دهم. همچنین این امکان را میدهد که هر دو سوژه را همزمان با بهترین وضوح در کانون توجه قرار دهم.

من یک دوربین سبکتر را ترجیح میدهم. زیرا برای ثبت این عکس، باید حداقل دو ساعت دوربین را در فاصله‌ای کمتر از 10 سانتیمتر از چشمم نگهداشته و در محل به انتظار بنشینم.

مرغ‌های مگس خوار از حرکات ناگهانی ناراحت و گریزان میشوند، بنابراين من بسيار آرام مينشينم و وقتي صحنه آماده میشود به آرامي دوربين را به چشمم نزدیک میکنم و شاتر را فشار میدهم، کاری که با يك دوربين سنگين‌تر نميتوانم براحتی انجام دهم.

 

ترجمه از محمدعلی آقاابراهیمی

منبع